+48 796 89 43 98 info@kipbest.pl

10 sposobów na zwiększenie zaangażowania i liczby fanów

Oczywistym jest, że nie każdy ma ochotę wydawać pieniądze na zwiększanie grupy fanów, będąc (często dopiero) na początku kariery (czyt. obecności) w social media. Czy zdobycie fanów w takiej sytuacji jest w ogóle realne? Tak, ale wymaga trochę więcej pracy i więcej cierpliwości.

W niniejszym poście zaprezentuję kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie zasięgu postów, a w związku z tym na możliwość zdobycia nowych fanów.

1. Post ze zdjęciem.

Typem postów, które wywołują najwięcej reakcji są posty ze zdjęciem. Wymagają od użytkownika najmniej czynności, jest tutaj jeden haczyk – „Czytaj więcej…”. Jeśli Twój post przekroczy granicę 477 znaków, zostanie automatycznie skrócony. Innymi słowy zostanie urwany (nawet w połowie słowa), a następnie umieszczona zostanie opcja „Czytaj więcej…”. Problem w tym, że użytkownicy FB są leniwi i nie klikają, żeby przeczytać całość posta. Staraj się skrócić długość do ww. liczby znaków.

2. Za dużo kup/zdobądź/skorzystaj

Jednym z powodów, dla których zdecydowana większość ludzi „odlubia” stronę na FB jest jej bezwartościowość. Osobiście odlubiam fanapage, które poza ciągłym postowaniem o swoich produktach niczego mi nie dają, a dawać można nie tylko gratisy. Dawać warto wiedzę, rozrywkę, uśmiech, pozdrowienie, posty osobiste.
Jeśli nie chcesz zanudzić fanów skorzystaj z proporcji 80/20 (chociaż liczby są elastyczne), czyli 80% Twoich postów marki niech coś daje, pozostałe 20% niech będzie postem promocyjnym.

3. Karuzela postów | Album ze zdjęciami

Niedawno spotkałem się z opinią, że posty z tzw. karuzelą osiągają lepsze zasięgi niż „normalne”. podobna zasada odnosi się także do postu z linkiem do strony, z której zassie się więcej niż jedno zdjęcie/grafika. Jeśli chcesz zrobić post z karuzelą linków, lub linkiem i karuzelą zdjęć skorzystaj z opcji „Posty strony” w Menedżerze stron na Facebooku.
Prostszą opcją jest post z kilkoma zdjęciami dodawany z poziomu fanpage.

4. Bądź człowiekiem

Kiedy trafiamy na fanpage jakiejś firmy, widzimy zdjęcia, posty, treści. Czymś co pomoże przełamać pierwsze lody i ociepli wizerunek strony (i Twój) jest trochę prywaty. Emocje sprzedają najlepiej. Dlaczego przy okazji jakiejś innej historii nie odpowiedzieć jak zaczynała Twoja firma? Co czułeś kiedy podpisałeś pierwszy kontrakt? Itd. Pamiętaj – historia jest na tyle prawdziwa, na ile uwierzą w nią czytelnicy.

5. Łapówka | Kupon

Osobiście nie jestem fanem tej metody, ale faktycznie działa – daj coś swoim facebookowym fanom. Ponad 40% ankietowanych twierdzi, że polubia fanapage liczą na kupony i gratisy, a co najważniejsze – korzysta z nich (dane pochodzą z 2013 roku, sądzę że ten odsetek obecnie jest jeszcze większy). W związku z tym nie bój się czasami dać jakiegoś gratisa lub ulgę fanom z FB. Specjalne kupony możesz łatwo zorganizować przez jedną z platform dostępnych online – możesz kontrolować ilość rozdanych kuponów itp..

6. Grafiki a’la Paulo C.

W punkcie 1. pisałem, że warto zamieścić grafikę przy poście i pilnować długości posta. Pamiętaj jednak, że „fajne” treści zasługują na „fajną” oprawę. Skorzystaj z aplikacji online Pablo (darmowa) i stwórz przykuwającą oczy grafikę (tekst na zdjęciu).

7. (taka mantra) Bądź aktywny regularnie

Żeby dobrze pokazać o co chodzi w tej zasadzie, wyobraź sobie, że zacząłeś trening spawania punktowego na czas na dużych głębokościach. Jaki jest sens zaczynać, jeśli pierwsze cztery lekcje załatwisz zgodnie z grafikiem np. dzień po dniu, a każdą kolejną o miesiąc później niż poprzednią? Zanim dojdziesz do lekcji dziesiątek, umiejętności i wiedza z lekcji trzeciej, już dawno wyparują.

Postuj regularni. Raz na dwa dni, tydzień, dzień.

8. Transmisje online | wideo

Facebook lubi wideo. Jeśli masz możliwość zorganizować z jakiejś okazji transmisję live – zrób to. Pamiętaj jednak, żeby sprawdzić łącze, dźwięk, obraz i sens. Jeśli nie zagra jeden z tych elementów ludzie tego nie zapomną. Staniesz się albo pośmiewiskiem, albo stracisz na wiarygodności.

9. Skoro się dzielisz, to się chwal

Na facebooku świetnie funkcjonują grupy. To takie nowe formy forów internetowych, co prawda te oczywiście mają się jeszcze dobrze, ale powoli się wykrwawiają, bo użytkownikom łatwiej być na FB, bywają tam częściej, mniej czynności muszą wykonać, żeby wejść w interakcję.

10. Bądź sobą i rozmawiaj

Potęga facebooka i jego największa wada to interaktywność. Jeśli klient jest zadowolony, zły, smutny etc. zagadaj, porozmawiaj z nim. Pokaż, że jego opinia naprawdę robi różnicę. O powodach poczytaj tutaj: Niezadowolony klient, nie jest zły.

PODSUMOWANIE

Metod jest wiele, która zadziała najlepiej – nie wiadomo. Pamiętaj, że narzędzia analityczne to Twój najlepszy przyjaciel – Facebook Insights.

Autor:

Piotr Lewandowski

Piotr Lewandowski

Gandalf Biały

Fan nowoczesnych technologii, psychologii społecznej, marketingu szeptanego, kosmonauta, hafciarz.

Share This

Share this post with your friends!